ز زندان خلق را آزاد کردم
روان عاشقان را شاد کردم

دهان اژدها را بردریدم
طریق عشق را آباد کردم

ز آبی من جهانی برتنیدم
پس آنگه آب را پرباد کردم

ز شادی نقش خود جان می دراند
که من نقش خودش میعاد کردم

ز چاهی یوسفان را برکشیدم
که از یعقوب ایشان یاد کردم

چو خسرو زلف شیرینان گرفتم
اگر قصد یکی فرهاد کردم

زهی باغی که من ترتیب کردم
زهی شهری که من بنیاد کردم

جهان داند که تا من شاه اویم
بدادم داد ملک و داد کردم

جهان داند که بیرون از جهانم
تصور بهر استشهاد کردم

چه استادان که من شهمات کردم
چه شاگردان که من استاد کردم

بسا شیران که غریدند بر ما
چو روبه عاجز و منقاد کردم

خمش کن آنک او از صلب عشق است
بسستش اینک من ارشاد کردم

ولیک آن را که طوفان بلا برد
فروشد گر چه من فریاد کردم

مگر از قعر طوفانش برآرم
چنانک نیست را ایجاد کردم

برآمد شمس تبریزی بزد تیغ
زبان از تیغ او پولاد کردم


                                حضرت مولانا
فرستنده:شاهد
نظرات 4 + ارسال نظر
سهیل دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:53 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام . خوبی ؟‌متن قشنگی بود . با احساس نوشتی . وبلاگ قشنگ و خوشگلی داری . راستی تا حالا شنیدی که میگن مرغ خونه همسایه غازه ؟؟ به روزیم . خوشحال میشم ببینمت . به امید دیدار . سهیل از وبلاگ گروهی دوست دارم

شاهد دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 06:15 ب.ظ

سلام دوستان خوشحالم این شعر مولانا را دوست داشتید. من مدتی درگیری داشتم امیدوارم غیبتم را ببخشید. در ضمن متن قبلی را الان خوندم واقعا متاسفم و میدنم غم از دست دادن دوست آن هم به صورت ناگهانی چقدر دردناکه . و اما اهدای اعضا ٬ یکی از زیباترین نماد انسانیت ٬ متاسفانه بعضی مواقع در برخورد با باورهای عامی مذهبی شکست میخوره . به نظر من آگاهی رسانی از طریق رسانه ها میتونه خیلی مفید باشه . اطمینان دارم با ساختن یکی دو تا برنامه مستند از بیمارستان ها و احتیاجات بیماران و شاید حتی دو تا سریال تلویزیونی خوش محتوی میتونن درصد متقاضیان کارت عضویت را بالا ببرند. ولی افسوس..........

مانا دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:09 ب.ظ http://noomniteg.blogfa.com


از دوست به دوست ... باشد که باشی
سلام
خوبی؟
مرسی که هنوز به یادم هستی و لطف می کنی سر می زنی .

بهنام سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 03:17 ق.ظ http://iranfreedom.blogfa.com

سلام
زیبا بود .
اگه سوغاتی می خوای زود بیا تا تموم نشده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد